Blog fotka v záhlaví

Rychlý kontakt

+420 604 774 999

Ing. Aleš Masař

Poslat poptávku

Jak využít Google mapy pro mé podnikání?

1.10.2016

Především tam musíte být. Ale popořadě. Podívejme se napřed na to, jak funguje vyhledávání na Googlu. Pro ty z Vás, kteří si ještě stále myslí, že na hledání je tu přece český Seznam.cz, tak jenom pár informací. Google aktuálně i v ČR používá více Vašich zákazníků při hledání než Seznam.cz a nemusí to být jen zákazníci technicky vzdělaní (projektanti, nákupčí, architekti). Mladší klientela do 30 let používá Google téměř výhradně a jiný zdroj hledání ani nezkouší. Vždyť pokud používáte chytré telefony s celosvětově nejrozšířenějším operačním systémem Android, tak tam je hledání propojené s Googlem, jako tvůrcem tohoto systému.

Takže důležitost být vidět na Googlu jsme si již vysvětlili.

Google moje firma fotka

A jak tedy probíhá řazení výsledků?

Ukažme si to na příkladu hledání „pneuservis Prostějov“. Jako první vyběhnou (ale nemusí) výsledky z placené reklamy, tzv. PPC (prokliková reklama Google Adwords – o ní až někdy jindy) . Hned za ní se objeví mapa Googlu, o které je tento článek. A tam vidíte špendlíky s umístěním firem na mapě. Až po mapě se objevují jednotlivé webové stránky firem, které odpovídají dotazu „pneuservis Prostějov“.

Takže umístění na mapě je na 2.místě (a někdy i na 1.místě, pokud právě neinzerují inzerenti přes PPC reklamu). Pokud se tedy Váš web objeví na 1. nebo 2. straně výsledků vyhledávání, mapa Googlu s umístěním Vašich konkurentů bude vždy lépe vidět, než Váš web. A abyste se na mapu dostali, k tomu slouží služba Google Moje firma.

Takže pokud vlastníte svůj autoservis, kadeřnictví, pedikúru, ordinaci nebo kavárnu, prostě kamennou prodejnu, kde se potkáváte se zákazníky z Vašeho okolí, je pro Vás mimořádně důležité tady nechybět. Pokud poskytujete služby u zákazníka a nemáte tedy prodejnu (malíři, instalatéři, čištění koberců), nevěště hlavu. I pro Vás je mapa Googlu důležitá. Lze tam nastavit okruh působnosti Vaší firmy a budete také vidět, když zákazník třeba zadá dotaz „malířské práce Brno“ a Vy poskytujete malířské služby na území Brna.

Výhodu při hledání z mobilu je např. i to, že po kliknutí na Váš špendlík na mapě se na displeji chytrého mobilu objeví informace např. o Vašem telefonu nebo se spustí navigace a dovede zákazníka až k Vám.

Pokud vlastníte e-shop, který je orientovaný na zákazníky z celé republiky a zboží zasíláte na jejich adresu, nemá pro Vás umístění na Google mapách valný význam.

Tak už vidíte prospěch této služby pro Vaše podnikání? Pokud ano a chcete umístit do mapy, dejte mi vědět, rád Vám pomohu vše s Googlem vyřídit.

Sdílet článek: